Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x
Warsztaty podczas Nostalgia Festival Poznań 2018 / fot. Maciej Zakrzewski
GaleriaWarsztaty podczas Nostalgia Festival Poznań 2018 / fot. Maciej Zakrzewski

Do 6 listopada trwa nabór na bezpłatne warsztaty „Krytyka w praktyce” z Fundacją Meakultura przygotowujące młodych krytyków i recenzentów do pracy przy pisaniu o muzyce! Szlify krytyczno-redaktorskie pod okiem ekspertki, wspólne uczestnictwo w wydarzeniach festiwalowych, spotkania dyskusyjne, indywidualne konsultacje, wywiady z muzykami, rozmowy z publicznością.

„Krytyka w praktyce” to warsztat dla osób, które chcą pisać i rozmawiać o muzyce – współczesnej, klasycznej, popularnej. Zapraszamy zarówno tych, którzy dopiero planują rozpocząć swoją przygodę w roli krytyka, jak i publikujących już autorów. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się bliżej z podstawowymi narzędziami dziennikarza muzycznego, sięgając po różnego rodzaju formy – wywiad, felieton, recenzja. Fundacja Meakultura umożliwi też uczestnikom „Krytyki w praktyce” debiut dziennikarski – teksty powstałe podczas Nostalgii będą mieć swoją premierę na portalu „Meakultura”.

Tegoroczny festiwal poświęcony jest Krzysztofowi Komedzie – podczas warsztatów prowadzonych przez Darię Rzeczkowską spojrzymy na kompozytora z perspektywy teorii muzyki, ale przede wszystkim, jak na twórcę, który nadal oddziałuje na współczesną muzykę, kinematografię czy popkulturę.

Na warsztaty obowiązują bezpłatne zapisy pod adresem: zapisy@malta-festival.pl. Nabór trwa do 6 listopada. Do zgłoszenia prosimy o dołączenie kilku zdań o Tobie i Twoich zainteresowaniach.

HARMONOGRAM
14.11, godz. 16:30-17:30
15.11, godz. 16:30-17:30
16.11, godz. 14:00-16:30

Zajęcia poprowadzi Daria Rzeczkowska – redaktorka, krytyczka muzyczna, badaczka. Pasjonatka bluesa i skutecznego komunikowania. Czasem śpiewa, częściej dopytuje, jak ludzie przeżywają muzykę. W Instytucie Kulturoznawstwa UAM przygotowała pracę doktorską analizującą dyskurs muzykologiczny wokół muzyki popularnej.