Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x
Galeria
  • Dokument „Komeda, Komeda” ukazuje Krzysztofa Komedę łącząc go z obrazem miasta, z którego pochodził i które ukształtowało jego wrażliwość oraz muzyczną wyobraźnię. Tłem dla opowieści są Ostrów Wielkopolski i Poznań – rodzinne miasto. Elementem wyróżniającym film są animowane sekwencje autorstwa Piotra Dumały zrealizowane do roboczego nagrania kołysanki z filmu „Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego. W filmie wzięło udział wiele postaci znanych ze świata sztuki i związanych z Komedą. Relacje współpracowników tworzą niejednoznaczny i tajemniczy obraz artysty. Jedni zapamiętali go jako człowieka milczącego i zamkniętego w sobie, natomiast dla innych był duszą towarzystwa. Kompozytora wspominają m.in.: Roman Polański, Andrzej Wajda, Jan Ptaszyn Wróblewski, Wojciech Karolak, Rosław Szaybo czy Michał Urbaniak.

    Szczegółowy program festiwalu zostanie opublikowany w późniejszym terminie.

  • Natasza Ziółkowska-Kurczuk – reżyserka, scenarzystka, dziennikarka, poznanianka. Ukończyła dziennikarstwo i kulturoznawstwo na UAM w Poznaniu oraz wydział  reżyserii filmowej PWSFTviT w Łodzi. Doktor habilitowany na wydziale reżyserii filmowej i telewizyjnej w PWSFTviT w Łodzi zakresie reżyserii firmowej. Od 1991 roku mieszka w Lublinie i obecnie pracuje jako adiunkt w Zakładzie Dziennikarstwa na Wydziale Politologii UMSC w Lublinie oraz współpracuje z TVP i firmami producenckimi. W latach 2006-2007 uzyskała 3 stypendia Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na scenariusze filmowe. Realizuje filmy dokumentalne, reportaże widowiska sceniczne i telewizyjne. Jej filmy dokumentalne prezentowane są i nagradzane na krajowych i międzynarodowych festiwalach. Film „Komeda, Komeda…” w 2013 roku został laureatem Polskiej Nagrody Filmowej ORŁY za muzykę, a film „Granatowy zeszyt” został nominowany w tej samej kategorii w 2015 roku, a także uzyskał wyróżnienie w  Finale New York Festivals World’s Best TV & Films  (Nowy Jork, 2015).