Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x
Joanna Wicherek, fot. Caitlin Shulze
GaleriaJoanna Wicherek, fot. Caitlin Shulze
  • Paweł Mykietyn, jak sam mówi, nie poprawia nigdy swoich raz stworzonych kompozycji, stają się one przeżytą przeszłością. Czy słuchanie własnych utworów w nowych wykonaniach jest więc wspomnieniem, czy zupełnie świeżym przeżyciem? Co zmieniło się w twórczości kompozytora przez 17 lat, które dzielą moment powstania Sonetów Szekspira i Wyliczanki? To pytania nie tylko do autora, lecz także do Szymona Bywalca, dyrygenta premierowego wykonania najnowszego utworu Mykietyna, oraz Joanny Wicherek i Michała Sławeckiego, którzy po raz pierwszy mierzą się z Sonetami Szekspira, będącymi już nieco odległą formą twórczości kompozytora. Jak odnaleźć się w tych muzycznych, postmodernistycznych eksperymentach? Spróbujmy wspólnie.

    prowadzenie spotkania: Marcin Gmys

    Marcin Gmys – doktor habilitowany muzykologii. Bada historię muzyki XX i XXI wieku, szczególnie w kontekście współczesnych polskich kompozytorów, a także teatru operowego. W latach 2001-2002 kierował działem Muzycznym Instytutu Adama Mickiewicza. W latach 2007-2008 był autorem koncepcji programowej Festiwalu Muzycznego Polskiego Radia. Od 2002 roku pełni funkcję członka zarządu Stowarzyszenia De Musica, od trzech kadencji sekretarza Komisji Muzykologicznej Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk. W marcu 2011 został powołany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego do Rady Programowej ds. Muzyki w Instytucie Muzyki i Tańca, a od września 2011 pełni funkcję redaktora naczelnego czasopisma „Res Facta Nova”. Jako publicysta muzyczny od ponad 10 lat pisuje dla „Zeszytów Literackich”, prowadząc m.in. autorski dział „Fonoteka”. Współpracuje także z Programem 2 Polskiego Radia.